۵ قلعه تاریخی در اسپانیا
نوشته شده توسط : یاسین

اسپانیا که سراسر از مناره های شنی، قلعه های قرون وسطایی و دژهای مشهور احاطه شده است، برای علاقمندان به تاریخ ماجراجویی‌های سحرآمیزی را در قلعه‌های خود رقم می‌زند. براساس نظرسنجی گردشگران ۵ قلعه زیر، از سحرآمیزترین قلعه‌های تاریخی این منطقه به شمار می‌روند.

قلعه بل مونت در بل مونت

 

قلعه بل مونت که در استان کوئنسا قرار گرفته است یکی از قلعه های به جا مانده از دوران قرون وسطا است. این قلعه که توسط شاهزاده کاستیلیانی دون خوآن پاچکو در قرن ۱۵ام احداث شده است. در سال‌های بعد از این قلعه به عنوان یک معبد و زندان استفاده شده است و اکنون جاذبه‌ای محبوب برای گردشگران است.

این قلعه از یک برج اصلی به همراه برجک‌هایی سنگی در چهارگوشه قلعه تشکیل شده است که می‌توانید از بالای آن‌ها به سرزمین‌ آفتاب سوخته اسپانیا نگاه کنید. در داخل قلعه جاذبه‌های هیجان‌انگیزی براساس تم قرون وسطا مثل دوئل و تورهای بازسازی تاریخی خواهید یافت.

قلعه کاردونا در کاردونا

 

قلعه کاردونا در بالای شهری به همین نام قرار دارد، اگرچه تا پیش از قرن یازدهم به آنچه امروز دیده می‌شود، تبدیل نشده بود. پادشاهان بدون تاج یا لردهای نمک به دلیل وجود معدن نمک در نزدیکی مونتانیا به این قلعه نقل مکان کردند و کلیسای لومبارد رومی سنت ویسنس و ساختمان‌های صومعه را بنا کردند.

 

سرمایه گذاری‌های آن‌ها باعث شد این قلعه به یکی از استحکامات اصلی اسپانیا تبدیل شود و امروزه نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است. از بالاترین برج این قلعه می‌توانید مناظری از روستاهای اطراف و این منطقه را ببینید. همچنین در این قلعه می‌توانید از رستوران و هتل‌ قرون وسطایی نیز استفاده و در زمان سفر کنید.

قلعه پنیافیل در پنیافیل

 

قلعه پنیافیل یک دژ نظامی بر فراز تپه‌ای در شهری با همین نام واقع شده است. این قلعه که به ال بوک (کشتی) مشهور است به دلیل طول و شکل بالی خود شهرت دارد که برتمام تپه گسترده شده است. اگرچه در ابتدا این قلعه به عنوان یک پایگاه مرزی میان کاستیا و جنوب موری اهمیت داشت اما بعدها توسط اشراف‌زاده مشهور دون خوآن مانوئل توسعه یافت.

از برج مستطیلی قلعه منظره رودخانه دوئرو قابل دیدن است. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی همچون اسپانیا را دارید، برای رزرو هتل‌ و بلیط پروازهای خارجی خود می‌توانید از پی آسان کمک بگیرید.

قلعه ژاتیوا در ژاتیوا

 

قلعه ژاتیوا یک قلعه دوقولو است که در میان ارتفاعات و ابرها قرار دارد. این قلعه از معماری گوتیک تا اسلام الهام گرفته است. این قلعه که در جاده قدیمی رومی ویا آگوستا واقع شده، مالکان موری و مسیحی داشته است و منطقه استراتژیک مهمی محسوب می‌شده است.

برای بازدید از این قلعه به پوشیدن بهترین کفش‌های پیاده‌روی‌تان نیاز خواهید داشت. مناظر شگفت‌انگیز این قلعه شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

قصر پادشاهان ناوار اولیت در اولیت

 

قصر پادشاهان ناوار اولیت زمانی دربار ناوار بوده و به عنوان نگینی در حکومت پادشاهی ناوار محسوب می شده است.

برجک‌های تزیین شده با کاشی‌های آبی آسمانی بر فراز برج‌ها و دیوارهای بی‌رنگ قصر جلوه‌ایی فوق‌العاده ایجاد کرده است. باغ معلق این قصر در ارتفاع ۲۰ متری از زمین قرار گرفته است و به دیواری متصل است که زمانی تنها ملکه اجازه دسترسی به آن را داشت.

۵ قلعه تاریخی در اسپانیا

 





:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: